Nie jest tajemnicą, że świat e-commerce zaobserwował znaczący wzrost poziomu zainteresowania w ciągu ostatnich 10 lat. Jeszcze 10 lat temu, sprzedaż e-commerce liczyła około 5% wszystkich sprzedaży. Dzisiaj, w samych Stanach Zjednoczonych liczy ona 16 procent.  

Jednak, to nie oznacza, że każdy biznes e-commerce gwarantuje sukces. Dobrze prowadzone sprzedaże i strategia marketingowa są wciąż konieczne do zapewnienia długoterminowego wzrostu sprzedaży. Jeżeli chcesz rozwinąć swój biznes, pierwszą rzeczą, od której należy zacząć , to analiza obecnej ścieżki konwersji. W tym artykule, otrzymasz kilka wskazówek, w jaki sposób wyeliminować słabe punkty w ścieżce konwersji, aby zwiększyć sprzedaż.

Dogłębnie analizuj dane

Zanim zaczniesz przeglądać i zmieniać wygląd strony internetowej Twojego sklepu oraz jego treści, najpierw przeanalizuj swoje dane w Google Analytics lub te, zaczerpnięte z platformy e-commerce. W ten sposób łatwo zidentyfikujesz słabe punkty, na które napotykają klienci w Twojej ścieżce konwersji. Niektóre problemy mogą być łatwe do naprawienia, podczas gdy inne, mogą wymagać głębszej analizy danych.

Zacznij od podstaw

Na samym początku ścieżki powinieneś skupić się na stworzeniu świadomości o Twoim biznesie, marce i produktach. Potencjalni klienci odwiedzający Twoją stronę internetową, zapoznają się z Twoją branżą i w dużej mierze będą zainteresowani tym, co im zaoferujesz. 

Niestety, wielu sprzedawców już na tym etapie traci swoich kupców, ze względu na brak wystarczająco dobrej treści, opublikowanej na stronie internetowej, która zamiast przyciągać czytelników, powoduje, że obojętnie przechodzą do kolejnych stron. Ponadto, powszechnym błędem jest tutaj brak umiejętności dotarcia do docelowej grupy odbiorców.  

Zachęcające hasła wezwania do działania (CTAs)

Nie tylko należy upewnić się, że treść zamieszczona na stronie trafia do potencjalnego odbiorcy, ale także zadbać o dobrze dobrane hasła, wezwania do działania, które  się na niej pojawiają. Czy te hasła są odpowiednio dostosowane do Twoich produktów? 

Jeżeli nie jesteś pewien, możesz zawsze wykonać test A/B, wdrożyć nowy wygląd przycisków (tzw. button project), czy zbudować świadomość marki (branding). Te czynniki mogą Ci się wydać trywialne, jednak będą miały ogromny wpływ na to, czy potencjalny klient kliknie na Twoją stronę i dokona na niej zakupu.

Analizuj swoje wyniki 

Analiza danych ścieżki konwersji, treści strony oraz haseł wzywających do działania, pozwala na lepsze zrozumienie, co korzystnie wpływa na Twój sklep, a co mu szkodzi. Dobrze obrana taktyka i cel, do którego dążysz, to klucz do sukcesu. Sprawna eliminacja słabych punktów ścieżki konwersji staje się jeszcze prostsza, jeżeli mamy do dyspozycji odpowiednie narzędzia. 

AdScale to właśnie jedno z tych narzędzi, które dedykowane jest specjalnie dla branży e-commerce. Dzięki jego szczegółowym i przejrzystym raportom, możesz na bieżąco analizować swoje wyniki. Dodatkowo, algorytmy AdScale, napędzane sztuczną inteligencją stale je optymalizują na wszystkich wiodących kanałach reklamowych w jednym intuicyjnym panelu.

PODĄŻAJ ŚCIEŻKĄ, PROWADZĄCĄ DO SUKCESU 

Poniżej znajduje się uproszczony przykład ścieżki konwersji:

Strona kategorii produktu –> strona indywidualna produktu –> dodaj do koszyka –> realizacja zamówienia 

Należy jednak pamiętać, że ścieżka konwersji każdego biznesu e-commerce może się różnić. Stąd, istotnym jest, by monitorować i analizować każdy krok kupna produktu, aby móc wyeliminować jego słabe punkty.

Korzystając z odpowiednich narzędzi, nie tylko zaoszczędzisz czas i pieniądze na zlokalizowanie mankamentów, ale pomogą Ci one również w identyfikacji niewykorzystanych możliwości zwiększenia liczby zamówień.