Zarządzanie biznesem e-commerce w tak niepewnych czasach to nie lada wyzwanie. Nawet jeśli większość branży e-commerce odnotowała znaczący wzrost sprzedaży w ciągu ostatnich 30 dni, nie oznacza to, że warto skupić swoją uwagę tylko na sprzedaży pod kątem mierzenia wskaźnika ROI. 

Ogranicz zwrot produktów

 Najbardziej fundamentalną rolą e-commerce jest zatrzymanie produktu w rękach konsumentów. To oznacza, że głównym celem właściciela sklepu online jest ograniczenie liczby zwrotów produktów. Jednak nie może odbyć się ono kosztem modyfikowania zasad dokonywania zwrotów, co mogłoby negatywnie wpłynąć na relacje z klientami. Dostosowanie produktu do właściwego klienta i umiejętne radzenie sobie z jego oczekiwaniami w stosunku do tego produktu,  wpłynie na rzeczywiste obniżenie liczby zwrotów.  

Ogranicz koszty inwentarzu 

Jako doświadczony właściciel biznesu e-commerce, pewnie już wiesz, że inwentarz produktu kosztuje. Niektóre produkty okazują się być bardziej korzystne od innych. Kluczem jest zidentyfikowanie produktów, które przynoszą mniej korzyści i rozważenie usunięcia ich z Twojego sklepu. 

Rynek dla powracającego klienta

Faktem jest, że koszty poniesione na przyciąganie już istniejących klientów są zdecydowanie mniejsze, niż te, wydane na zwabienie nowych. Zakupy dokonane przez powracającego klienta są o 30 procent wyższe, od tych, których dokona nowy klient. Stąd, większa inwestycja w remarketing spowoduje nie tylko ograniczenie kosztów, ale również wzrost wskaźnika wartości klienta (LTV – Customer Lifetime Value). 

Zautomatyzuj swój biznes

Jeżeli jeszcze nie odkryłeś siły automatyzacji, teraz jest najwyższy czas na nadrobienie straconego czasu. Pomimo tego, że niektóre branże lubują się w procesie usprawniania systemu, nie są do końca pewne, w jaki sposób się do tego zabrać.

Po pierwsze, należy zidentyfikować wszelkie czynności, które są powtarzające i czasochłonne. Wtedy, można skorzystać z narzędzi, które wykonają je w sposób automatyczny. Dzięki nim, ograniczysz czas spędzony na ręczne konfiguracje. To nie tylko pomoże Ci w zaoszczędzeniu kosztów, ale również w rozwoju Twojego biznesu.

Mądrze zarządzaj swoim budżetem

Większość właścicieli sklepów internetowych cierpi z powodu braku wystarczających i dokładnych danych, aby sprawnie kalkulować wskaźnik zwrotu z inwestycji (ROI). Poprzez korzystanie z narzędzi do tworzenia kampanii reklamowych, opartych na algorytmach sztucznej inteligencji, sprzedawcy i właściciele sklepów mają możliwość sprawdzenia, które kanały reklamowe przynoszą im więcej korzyści i generują więcej sprzedaży. Ponadto, tego rodzaju automatyczne narzędzia, dostosowują budżet marketingowy, by był on jak najlepiej spożytkowany. 

Używaj odpowiednich narzędzi 

Prawdopodobnie właściciele sklepów internetowych już korzystają z wielu narzędzi, które pomagają im zarządzać sprzedażą, inwentarzem i składaniem zamówień. AdScale jest narzędziem, które dzięki algorytmom sztucznej inteligencji automatycznie optymalizuje koszty kampanii reklamowych na wiodących kanałach, takich jak Facebook,  Instagram czy Google Analytics. AdScale dostarcza wiele szczegółowych danych i pozwala zorientować się, co najlepiej działa dla Twojego sklepu, a co przynosi straty i wskazuje jak należałoby adekwatnie zredukować koszty. 

JAK ADSCALE POMAGA OBCIĄĆ KOSZTY

Monitorowanie wskaźnika ROI jest ważniejsze, niż kiedykolwiek wcześniej. Pozwala to na utrzymanie kosztów tak niskich, jak to możliwe, przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności reklam, zapewnieniu większego zwrotu z inwestycji oraz wyprodukowaniu zdrowszej marży. Jeżeli Twoim celem w 2020 roku jest redukcja poniesionych kosztów, AdScale pomoże Ci go osiągnąć.