Tworzenie opisu produktu może wydawać się trudne. W zależności od platformy e-commerce lub szablonu strony internetowej, często musisz go ująć w zaledwie kilku zdaniach, ale tak aby przedstawiał informację dla odbiorcy i przyciągał jego uwagę.

W tym artykule udzielimy wskazówek na temat tego, jak napisać opisy produktów, które w sposób efektywny informują i przekonują klientów do ich kupna.

Docieraj do swojej docelowej grupy odbiorców

Pierwszym, jak i być może najważniejszym krokiem w procesie pisania opisu produktów jest zrozumienie  potrzeb Twojej grupy odbiorczej, czyli wzięcia pod uwagę  jej cech i danych szczegółowych, takich jak płeć, przedział wiekowy, przychód, region geograficzny lub państwo, liczebność rodziny, stanowisko pracy, poziom wykształcenia i tym podobne. Określenie metryki jest najważniejsze dla Twojego biznesu e-commerce. Upewnij się, że opis Twojego produktu jest napisany w taki sposób, który przemawia do klientów. 

Skup się na uczuciach, nie na cechach 

Chęć pokazania, że Twój produkt posiada najlepsze cechy, jakich szuka klient jest istotna,  ale odbiorcy wykazują większe zainteresowanie korzyściami, które odniosą dzięki Twojemu produktowi oraz  tym, w jaki sposób polepszy on ich jakość życia. Pamiętając o tym przy opisywaniu produktu, będzie łatwiej Ci go sprzedać.

Używaj mocnych słów

Zamiast posługiwać się nachalnym językiem sprzedaży, warto skierować swoją uwagę na korzystanie z emocjonalnie nacechowanych słów. Użycie takich wyrazów, jak: cudowny, fantastyczny, oddany, spełniający lub szokujący, ma na celu podanie precyzyjnych informacji o produkcie, przy jednoczesnym wskazaniu jego najlepszych cech.   

Krótko i przyjemnie

Opis produktu powinien być prosty i zrozumiały dla potencjalnego kupca,  jednocześnie eksponować wszystkie jego korzyści i główne cechy. Jeżeli Twój opis jest dłuższy, możesz również zawrzeć w nim punkty, listę lub krótkie paragrafy. Im opis będzie bardziej czytelny, tym większe prawdopodobieństwo, że odbiorca go przeczyta i będzie w stanie wydobyć z niego informacje, których szukał, co ostatecznie doprowadzi do kupna produktu.

Nie zapominaj o reklamach

Jedną rzeczą, o której warto pamiętać jest bieżące odświeżanie opisów produktu na Twojej platformie e-commerce lub stronach produktów, tym samym koniecznym jest uaktualnianie kampanii reklamowych, które prowadzisz. AdScale pomoże Ci łatwo zsynchronizować dane Twojego sklepu z reklamami. Jeżeli pojawią się jakiekolwiek zmiany, które naniosłeś na stronę produktów, będą one automatycznie odzwierciedlone w Twoich reklamach. Pomoże to zaoszczędzić Ci mnóstwo czasu. Nie musisz  ręcznie aktualizować opisów produktów, a następnie  wszystkich Twoich reklam. 

Spraw, aby Twój opis produktu się liczył

Kierując się wyżej wymienionymi wskazówkami, możesz stworzyć efektywny i atrakcyjny opis Twoich produktów niezależnie od tego, z jakiej platformy e-commerce lub szablonu strony internetowej korzystasz. Wbrew pozorom, nie gra również roli to, czy masz do dyspozycji dużo miejsca, czy zaledwie kilka linijek, aby stworzyć opis. Najważniejsze jest, aby informował i przekonywał klientów do kupna Twojego produktu, tym samym zwiększając sprzedaż.