Czy wiedziałeś, że 69% kupców online porzuca swoje koszyki, zanim ukończy proces zakupu? Większość właścicieli sklepów internetowych jest świadoma ile czasu, energii i wydanych środków trzeba poświęcić ,aby założyć dobry sklep online i sprowadzić ruch na stronę sklepu.  

Poniżej znajduje się lista częstych problemów, z którymi borykają się klienci przy realizacji zamówień.

Długie formularze rejestracji

Nie ma nic bardziej irytującego niż wypełnianie długiego formularza ze skomplikowanymi lukami, zanim dokonasz zakupu. Klienci chcą znaleźć produkt, który odpowiada ich oczekiwaniom i chcą go kupić tak szybko, jak to możliwe. 

Stąd, krótkie formularze są najlepszą gwarancją tego, że klient ukończy dokonanie zakupów. Luki w formularzach powinny wymagać tylko tych informacji, które są absolutnym minimum dla sprzedawcy. 

Kolejną wskazówką jest zaprojektowanie formularza w formie rozwijanej listy, opcjonalnych wypełnień luk, które są jasno zatytułowane, aby ułatwić sposób ich wypełniania. 

Zbyt skomplikowany proces realizacji zamówień

Większość klientów, którzy porzucają proces realizacji zamówień są sfrustrowani wypełnianiem długich formularzy lub nawigowaniem ich między różnymi stronami. Proces ten powinien odbywać się przy otwarciu maksymalnie dwóch stron. Sprawienie, że będzie on dla klienta łatwy i przyjemny jest gwarancją na zwiększenie liczby zamówień. 

Ponadto, zaleca się  unikanie podpowiadania klientom kupowania dodatkowych produktów, które im się wyświetlą, ponieważ te zwykle przeszkadzają w procesie ukończenia realizacji zamówienia. W konsekwencji mogą wyrządzić więcej strat, niż pożytku. 

Dodatkowe koszty, lub ukryte opłaty

Ile razy próbowałeś zakupić produkt online i następnie zaniechałeś zakupu ze względu na niespodziankę w postaci dodatkowych opłat  lub niebotycznych kosztów wysyłki, kiedy dotarłeś już do ostatniego kroku realizacji zamówienia? To są dokładnie te czynniki, które odstraszają klientów.

Klarowne opłaty, znajdujące się stronie produktu, nie tylko zapewnią pozytywne doświadczenie klienta, ale również zwiększą prawdopodobieństwo, że zrealizuje on transakcję. 

Bezpieczna realizacja zamówień 

Nigdy nie umniejszaj znaczenia zasad bezpieczeństwa, w szczególności w obecnych czasach. Jeżeli nie przestrzegasz podstawowych zasad bezpieczeństwa przy realizacji zamówień, to jest najwyższy czas, aby zainwestować w SSL, technologię bezpieczeństwa, która koduje szczegóły dotyczące transakcji. 

Z kolei jeżeli przestrzegasz zasad bezpieczeństwa przy realizacji zamówień, upewnij się, że klienci są poinformowani o posiadanym przez Ciebie certyfikacie SSL i/lub logo dostawców płatności (takich jak Visa, MasterCard, Apple Pay lub Paypal). Wspomnienie o fakcie zabezpieczenia systemu realizacji zamówień, pozwoli zyskać zaufanie i lojalność klientów. 

SPRAWDZAJ i AUTOMATYZUJ SWÓJ BIZNES E-COMMERCE

Jeżeli nie jesteś pewny, czy dobrze funkcjonuje Twój sposób realizacji zamówień, to odpowiedni czas, aby przygotować audyt.

Sprawdzaj, skąd napływają klienci – czy za pomocą reklam, czy poprzez marketing przychodzący. Przejdź przez proces od wyświetlenia reklamy produktu do jego zakupu, zwracając uwagę na łatwość tego procesu. Ile kroków zawartych jest w tym procesie?

Czy formularze są łatwe do wypełnienia? Czy wszystkie koszty i opłaty są transparentne? Jeżeli nie, spróbuj ograniczyć ten proces do minimum i nanieść odpowiednie zmiany.

W końcu, w celu usprawnienia zarządzaniem reklam online, skorzystaj z AdScale.  Jest to narzędzie ,które automatyzuje i optymalizuje reklamy oraz wydatki przeznaczone na nie, jednocześnie zwiększa liczbę zamówień, a ostatecznie polepsza poziom wskaźnika ROI.